Tuesday 10 May 2016

Kawan sekolah dengan coli warna pink


Ini kisah masa majlis kenduri kawin kawan sekolah aku dulu... Kalau ikutkan hati memang aku malas la nak datang. Bukannya dekat, jauh jugak sebenarnya. 


Yang sebetulnya, jarak bukanlah penghalang bhahaha 


Aku malas nak datang sebab dulu aku pernah kapel kot dengan dia. Kalau datang pun buat sakit hati aku je nanti. Tapi kawan punye pasal, aku datang la jugak. 



Dia kata dia rindu nak tengok aku. 


Serba salah plak aku dibuatnye. Iye la... dia nak jadi isteri orang dah kot. Tak kan la aku nak pi jugak. 


Tapi bile dia kata yang dia rindu dan nak tengok aku untuk kali yg terakhir... aku mengalah. 


Tapi aku letak syarat yg agak gile-gile kat dia. Dengan harapan dia tak akan setuju. 


"Ok wawa, i boleh datang ke majlis u, tapi dengan satu syarat.."


"Apa syaratnya awak? Wawa janji wawa akan ikut permintaan awak... asalkan awak sudi datang"


"Masa majlis wawa nanti, wawa pakai baju kaler apa?"


"Wawa pakai pink."


"Mesti cantik..."


"Ala... Wawa macam ni je la... macam biasa je..."


"Wawa pakai coli kaler putih ke coli kaler pink nanti?"


"Rasanya pakai yang pink. Wawa baru beli hari tu. Baru cuci petang tadi, tak kering lagi."


"Nak tengok gambar coli yang wawa nak pakai nanti tu boleh?"


"Ish awak ni... wawa segan la. Awak ni tak berubah pun kan, masih lagi suke tengok orang punya coli ek hihihi"




"Wow cantiknya wawa punya bra tu... nanti bagi kat I boleh? Nak buat kenang-kenangan.."


Dipendekkan cerita, lepas habis majlis tu wawa hadiahkan coli dia kat aku. Aku datang lewat masa tu. Tetamu lain dah nak balik aku baru datang.


Bila wawa nampak aku datang, dia terus masuk dalam bilik. Tak lama lepas tu dia pun keluar bersama dengan bungkusan goodies. 


Masa dia hulurkan bungkusan tu kat aku, wawa ada kata, dalam kotak tu wawa dah masukkan bra yang wawa pakai tadi. 


Malam tu aku dapat sms dari wawa. 


"Suami wawa tanya, mana pergi bra wawa yang kaler pink tu hhi"


Aku sengih sendiri. Ah jangan harap aku nak pulangkan balik. Pandai-pandai la ko beli lain ye wawa. Kat sini ada banyak kot bra kaler pink macam yang wawa punya. 




  

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...